U nově uzavíraných nebo ukončovaných smluv, může innogy vyžadovat dokumenty osvědčující vztah Zákazníka k nemovitosti. U smluvních dokumentů (např. kupní smlouva, nájemní smlouva) je nezbytné, aby innogy mohla zkontrolovat identifikaci smluvních stran, počátek a případně konec smluvního vztahu, adresu dotčené nemovitosti, datum podpisu a podpisy smluvních stran. Tato kontrola je účelem zpracování těchto osobních údajů. Titulem zpracování osobních údajů pro tento účel je uzavření/plnění smlouvy a oprávněný zájem správce. U všech požadovaných dokladů lze vhodným způsobem znečitelnit nepotřebné osobní údaje a důvěrné informace jako např. rodné číslo, kontaktní nebo finanční údaje, zdravotní a rodinné poměry.
Nový zákazník tak v praxi dokládá svůj vlastnický vztah k nemovitosti, nejčastěji formou kupní či nájemní smlouvy a původní zákazník žádný dodatečný dokument nepřipojuje.
Pokud původní zákazník zemřel, je zdravotně nezpůsobilý, nebo se odstěhoval a je nutné řešit přepis bez jeho součinnosti, je zapotřebí, aby nový zákazník doložit tyto doklady:
- úmrtí
- Kopie Úmrtního listu nebo Rozhodnutí o dědickém řízení (je-li k dispozici)
- Čestné prohlášení (vygenerováno z aplikace)
- odstěhoval se neznámo kam
- Dokument prokazující vlastnické právo k nemovitosti, např. kopie kupní nebo nájemní smlouvy
- Čestné prohlášení (vygenerováno z aplikace)
- je zdravotně nezpůsobilý
- Potvrzení o zdravotní nezpůsobilosti (je-li k dispozici)
- Čestné prohlášení (vygenerováno z aplikace)